Du vet att du är i rätt förhållandet när…

Så var vi tillbaka från semester i Grekland. Naxos och Santorini levde inte upp till förväntningar, så är konklusionen. Santorini känner jag tyvärr bara genom reality serien The Kardashians 🙂

När du ser bilderna vill du säkert så som jag la dig förföra av det blått vatten, och de vita stränder, och jaaaa så såg det faktisk också ut långt ifrån, om vinkeln till den som håller i kamera avgör så att säga 🙂 Vattnet var turkos, ja blått o varmt, sanden på stranden var varmt, vitt och härlig att få mellan tårna, so about it, och solnedgångarna var tagna rack ut från en mytologi bok om Grekland och alla sina gotterna.

🙂 men ärligt talad ett land med så många gotter: ja då måste man kanske räknar med en viss svikt i kvaliteten? Så mycket mer hade Grekland inte att erbjuda för min del: vi var bara där i en vecka och bodde i det mycket trevliga Villa Impuls på ön Naxos ved den berömd Plaka stranden, en sån där fantastisk grekisk strand  som man ser i resekatalog och drömmer sig till.

Vi älskade huset och närhet till Plaka Beach med sina otroliga fina kaffebarer, restauranger, och barer. Detta gjorde resan till an avkopplande semester för båda stora och små. Bassängen vid huset blev använt flitigt: killarna badade för överlevnad med ca 40 grader i solen 🙂 medan vi tjejerna stannade i närhet av klimaanlage och väntade till sent på kvällen för att njuta av vimlet på Yazoo Summer Bliss , Picasso on the beach . Skulle du bli less på det hela ved Plaka Stranden , så är det inga fara. Då går du bara en kvart vidare, till Agia Anna en mycket trevlig strandpromenad där vi intog vår middag en kväll med fötterna i vatten, och där vi dagen innan fick uppleva att en vattensköldpadda kom till stranden 🙂 Sen är det inte dålig ställd med er som älskar shopping, nej oooo nej, med bussen till Naxos Town och Swiiips kan du handla så kortet svida. Detta överlåta jag er som shoppa i semester, det gör jag ALDRIG, så det kan jag inte säger något om. Nej jag är definitiv inte att rekommendera som turist guide i varken Santorini eller Naxos men så här kan du göra det om du bara skall vara där några dagar och verkligen kopplar av: det fungerade för oss, men tror inte vi hade klarat av en vecka till: vi saknade “nåt” den där #detärnågotmeddennasted, ni förstår vad jag menar: that little extra, that just catch your heart ❤ 🙂 Båt resan intill och från Naxos rekommenderas verkligen.

Vi är eniga, grekofil blir inte vi, men JA absolut kommer vi tillbaka till Sol+Bad

Det jag äntligen ville tala om här, var, att semestern blev för oss början på en fantastisk vänskap. Jag åkte till Hellas- som vi nordmännen kallar det 🙂 och det är enbart vi och Grekerna som gör 😛 – med min käraste och kom hem med min bästa vän, en vän jag aldrig mer vill vara en dag utan. Vi tog det lugnt vid bassängen, pratade om det surrealistisk, livets djupa mening, energierna vi är omringat av, vårt dröm om ett hus i Afrika, om kärlekarna vi trodd på och levd för, om förlusterna, barnen vi älskar, sorg, glädjer… vi skrattade, men också tårar blev det några centiliter av 😀 “Ja” säger skeptikern nå: så är det ju i början, kanske det? men vi kom oss närmare med en minimum av alkohol – en flaska Prosecco  daglig och en Ouzo- för skandinaviske förhållande 🙂 lärde vi känner varandra bättre och är nu klara för att liv i tvåsamhet. Melby & Soundjock is the new shit. Nej du skall inte behöva läser något mer om detta men med detta ville jag bara som min vän Sanna Helgeson talar om att jag är oerhört TACKSAM för att jag har välsignas med en så härlig och snäll vän, som dessutom är min pojkvän och HUSBAND to be.

Vi har iallafall kommit så långt att vi faktiskt prata om allt utan Adrenalin men med endorfin. Vi är inte bättre en någon annan men vi är definitivt en perfekt utgåva av OSS.

Jag längtar efter att få ta med denna otrolig flott och unik människa till min älskade Kamerun, till mina föräldrars grav och till mina rötter, fast han har varit många gånger för i Afrika, men detta är typ HEMMA:   Breddgrad: 3.87, Längdgrad: 11.52
3° 52′ 12″ Norr, 11° 31′ 12″ Öster… all the way BACK HOME, och denna känsla trodde jag ville jag ALDRIG mer hitta tillbaka till: för detta tackar jag dig Bästa vän ❤

Så jag menar att du vet att du är i rätt förhållandet när du HITTAR TILLBAKA till DIG SJÄLV

Trevlig och lugn helg till dig som läser och till alla andra.

Jag har lite ledig, och jobbar också, hoppas vi inte träffas// Sjuksköterskan :-*

Leave a comment