Lykke er et valg

So it is...

So it is…

Sommar 2013 vill jag numera inte vara utan. Det är sommaren där jag åter efter många långa år fick erfara hur elak människorna kan vara mot varandra men Gud bevara mig, det är ju så det skall vara för att vi skall göra val som förr oss vidare eller hur?

Det mest bisarre är nog det där att bli missförstått eller hur? Insikten som uppstår när du fattar att du kommunicera HELT på tok av det du äntligen vill förmedlar?

Bagage kommer vi alla med fast många av oss som jobbar som coach menar att valet är DITT och du har många valmöjligheter, vi menar och säljer illusionen att du INTE påverkas av allt som varit men kan skapa det DU önskar här och nu och, i ditt liv är det enda DU som är regissören.

Acccchhhh om det var så enkelt? då hade ju detta sett ut som omslag på en av dessa Jehova vitnar  tidningar? Så är det ju lite för du kan väljer att tro att du mår skit bra eller bara skit: i både tillfälle har du RÄTT. Jag är en fyrverkeri av en integrerande kvinna: jag öppnar armar och kramar om VÄRLDEN med samma förtroende varje enda gång och ser det gode i till och med den ondaste här på jord, men denna sommar kostade mig nästan livet.

Jag kan konsten av att känner mig besviken: och nu sitter jag i mitt rum och lugnare kommer ordet tillbaks som jag aldrig trodde någon kunde kläcka ur sig överför en annan människa bara såhär. När jag litar på någon som gång på gång kramat om en och sagt HUR väldig den är glad för mig väntar jag mig en visst förtroende tillbaka men så är det ju inte för oss alla 🙂 Säger jag till någon att ” detta stannar mellan oss” så STANNAR DET MELLAN OSS det är sådana små principer jag har och tror faktisk att varje vettig människa har.

Repertoar är gedigen av allt jag har hörd denna sommar utan att dö fast det var det som förmodligen var målet? Jag  vet faktisk inte helt men jag har hittat tillbaka min skratt. Jag har åter fått val och makt av att bestämma över mitt liv och närheten av enkla individer betyder inget för mig numera 🙂 Jag är inte längre skamsen bara för att jag finns och visa kärlek och godhet mot andra.

Hihihi nej Gud. En vissa sort människor skall du enda aktar dig för oavsett hur gott du tror om alla människor så är INTE ALLA goda et BASTA . Jag lär mig aldrig men detta är något lärdom jag väljer bort.

Tiden har blivit höst och minnen är numera så blek att jag knappast minnas det som hänt: Nadia in a nutshell

Kvar är minnen om fina människor man träffade. Jag behöver ju inte ha alla kvar i mitt liv men att minnas alla upplevelserna alla kramar båda de goda och de falska det är en del av livet det: Jag väljer alltid det som passar mig så denna gång med. Här om dagen var jag i Stavern och njutande var på topp: här trivs jag enormt: Now I can just do it och det utan att känner mig invaderande 🙂 FREEDOM ja for VEM sätter gränser på vilka val JAG skall ta?

Jag jobbar och jobbar och inser att jag mår som en fjäril, en fjäril som flyger från blommar till blommar för att överleva och fast den avskys – på sjukliga fel premisser- så överlever den.

Nu var jag klarare i mitt språk- olika mig som inte gillar vara hård mot andra- men klar och precis klarade jag säger det:  ” Jag behöver ABSOLUT ingen pojkvän men en FAST sexpartner, för jag mår psykisk dåligt av att tvingas byta sexpartner”

Men jag har ju inte sex med någon jag inte gillar, NEVER ever det är att bli våldtagen: så om jag skall ha sex med någon så måste jag också älskar denna person på något sätt och för alldel du måste gärna leva DITT liv för jag har MITT men jag klarar bara att vara intimt med en enda person 🙂

Och by the way bara för det är det som är vettigt, så behandlar jag min sexpartner med mycket respekt och visar min uppskattning/kärlek/begär på ett mycket tydlig sätt… det är ju enda DIG/ MIN SEXPARTNER som tar mig då och då i sjunde himmel eller hur?

AMEN :-)

AMEN 🙂

Om det inte var klar nu så är det mig det är någon fel på 🙂 som alltid 😉

Jag är klar för att säger som det är ialfal om frågan skulle kommer upp 🙂 men en sak är klar…

Detta:

Leave a comment